Candice Alderson Présidente, Colombie-Britannique
Candice Alderson

Candice Alderson est la vice-présidente principale aux affaires corporatives chez Artemis Gold depuis 2021.
Avant cette nomination, elle occupait le poste de vice-présidente et avocate générale chezLedcor Group of Companies, l’une des sociétés les plus diversifiées en Amérique du Nord. Le Groupe exerce ses activités dans les secteurs du bâtiment, de l’immobilier, de l’industrie, des mines, du pétrole et du gaz, des ressources naturelles, du transport et des télécommunications. Candice a précédemment travaillé dans ces domaines au sein du Groupe où, en tant qu’avocate générale, elle supervise aujourd’hui diverses opérations dont celles liées aux acquisitions et est attachée au P3 and Telecommunications Group.Elle détient un baccalauréat ès arts de l’Université Concordia et un LL.B. de l’Université de Victoria. Candice a été membre de l’Association du Barreau de Vancouver et a siégé sur divers comités locaux et nationaux de l’Association du Barreau canadien. Elle a été membre et présidente du Bar Talk Editorial Advisory Board pendant plus de dix ans et a pris part durant plusieurs années au programme de mentorat du CBABC’s Women’s Lawyers Forum. En outre, elle est membre du comité d’organisation du Canadian Infrastructure Law Forum.

Elle a participé à la Conférence canadienne du Gouverneur général sur le leadership de 2004, a été membre du comité régional de la Colombie-Britannique de la Conférence de 2017 et siège à la commission consultative de Power to Be. Candice a aussi reçu le prix Top 40 Under 40 Rising Star du magazine Lexpert.

Al-Karim Khimji Président, Alberta
Al-Karim Khimji

Al-Karim Khimji is a Director at Shirin Group, an Alberta (Canada)-based multi-city hospitality company. He has worked in the hospitality industry since his youth, and upon completing his studies, began his career by developing, opening and serving as general manager for the Staybridge Suites in Calgary. Currently, he oversees operations, development and expansion spanning multiple brands (Choice Hotels, Wyndham, Intercontinental Hotels, Hilton and Marriot). He is an active member of the IHG Owners Association and member of the Canada Committee, Digital & Marketing Channels Committee and Emerging Leaders Executive Committee. Prior to returning to the Shirin Group, Al-Karim was an Engagement Manager at McKinsey & Company and worked overseas for the Aga Khan Development Network. Al-Karim volunteers with and is a Board member for a variety of community organizations. He earned an MBA from Queen’s University, as well as a Bachelor of Commerce from McGill University.

Laurel Garven Coprésidente, Saskatchewan
Laurel Garven

Laurel Garven is Vice President, Business Strategy at ISC, a TSX-listed company that provides registry and information management services for public data and records.  Prior to this, Laurel worked for the Government of Saskatchewan’s Information Technology Office on citizen-centred service delivery.  She also led projects for a diverse set of organizations and sectors including government, health, utilities and First Nations while serving as a business consultant at a Saskatchewan-based management consulting firm.

Laurel is involved in the non-profit sector, serving as Chair of the Ranch Ehrlo Society Board of Directors, Saskatchewan’s largest human services agency. She is also a member of the Luther College Board of Regents and the Saskatchewan Sports Hall of Fame Board of Directors.

Laurel is currently completing post-graduate studies in strategy and innovation at the Saïd Business School – University of Oxford.  She received her HBA degree from the Richard Ivey School of Business at Western University and a Diploma in Business Administration from the Paul J. Hill School of Business at the University of Regina.  She also holds a Professional Director certification.

Laurel served as Regional Co-Chair for the 2015 Governor General’s Canadian Leadership Conference and is an alumnus of the 2015 Conference, having served as Co-Chair of the Ontario 2 Study Group.

Alastair MacFadden Coprésident, Saskatchewan
Alastair MacFadden

Alastair MacFadden occupe le poste de cadre en résidence à l’école supérieure Johnson-Shoyama de politiques publiques. Il a auparavant occupé le poste de sous-ministre de l’immigration et de la formation professionnelle, puis celui de sous-ministre adjoint au développement du marché du travail au sein du gouvernement de la Saskatchewan. En tant que cadre supérieur dans le secteur gouvernemental, Alastair a assuré la réconciliation des opportunités en matière de développement des marchés pour les Canadiens et nouveaux arrivants, en plus de négocier des investissements pour les travailleurs et entreprises, tout en veillant à l’amélioration des résultats liés au secteur du travail via une planification collaborative avec les parties concernées.

Il a aussi travaillé au développement d’un système de services en matière de formation, d’éducation, d’embauche, d’immigration et autres, dans le but d’adapter ces derniers au contexte social et économique actuel. Tout au long de son mandat en tant que haut fonctionnaire, le marché du travail en Saskatchewan s’est classé parmi les régions les plus performantes du Canada en matière de taux d’emploi des groupes sous-représentés, de la durée d’occupation d’un emploi et de la période moyenne de chômage à l’échelle provinciale.

Leanne Douglas Présidente, Manitoba
Leanne Douglas

Leanne is an alumnus of the 2004 Governor General’s Canadian Leadership Conference. Leanne works as senior manager with MNP Consulting in Winnipeg’s organizational development practice in which she serves as MNP’s change management and organizational transformation expert. Prior to joining MNP, Leanne was Partner in a Winnipeg and Ottawa-based organization development consulting firm.

Leanne received her Master of Arts degree from Concordia University in Montreal, where she specialized in organizational change and learning. She believes in contributing to her community and was involved in planning the 2008, 2012 and 2015 conferences, co-chairing for the last two conferences.

Leanne serves on international boards and committees for the Association of Change Management Professionals, the Human Resource Association of Manitoba and the United Church of Canada. She has served as chair of several human resource conferences and national youth forums.

Leanne is a born-and-bred “Winnipeger” and is proud to support the development of great Manitoban and Canadian leaders.

Lorne Pelletier Coprésident, Manitoba
Lorne Pelletier
Brian Marks Président, Ontario
Brian Marks

Brian Marks a le privilège de remplir le rôle de directeur général du Conseil administratif des services sociaux du district de Cochrane. Il est très heureux d’appuyer ses collègues qui voient à ce que les résidents du nord-est de l’Ontario, ce qui représente plusieurs municipalités sur 140 000 km2, aient accès à des services d’assistance médicale d’urgence et de garde à l’enfance à prix modique, à des logements à loyer modique, à la sécurité du revenu et à des services de placement.Fonctionnaire par vocation, Brian croit en la responsabilité personnelle et collective en matière de prestation de services. Selon lui, la collaboration stratégique et honnête entre les acteurs des sphères, dont celles de la santé, de l’éducation, des services sociaux et du développement économique est essentielle pour répondre aux besoins des Ontariens.

Brian a siégé à divers comités provinciaux, régionaux et locaux consacrés notamment à l’immigration, aux soins de santé, à l’alphabétisation et au traitement de dépendances. Il est un membre fondateur de la section canadienne du Chartered Institute of Housing et est fier d’avoir participé à l’édition 2012 de la Conférence canadienne du Gouverneur général sur le leadership.

Brian a toujours vécu dans le nord-est de l’Ontario, sauf pendant ses études. Il détient un baccalauréat ès arts spécialisé et une maîtrise en administration des affaires. Brian est aussi un époux et un père qui pratique la course à pied.

Tobi Day-Hamilton Coprésidente, Sud-Ouest de l'Ontario
Tobi Day-Hamilton

Tobi Day-Hamilton is a passionate advocate for education and engagement.

In her role as Director Strategic Initiatives at the University of Waterloo, Tobi leads strategic planning and implementation for Waterloo’s research and innovation endeavours. She is also co-founder and Executive Director of LAUNCH Waterloo, an organization dedicated to inspiring young people to explore STEAM (science, technology, engineering, arts and math). LAUNCH keeps kids curious, connected and creative through year-long programming and events.

Tobi was a member of the 2012 Governor General’s Canadian Leadership Conference (GGCLC), served on the GGCLC Southwestern Ontario Regional Committee in 2015 and in 2017 as regional chair. She is a member of the Board of Governors of the Grand River Hospital Foundation, an alumna of the University of Waterloo and McMaster University, a self-proclaimed geek and an avid adventure seeker.

Victor Zamin Coprésident, Sud-Ouest de l'Ontario
Victor Zamin

Biographie à suivre

Amanda Doobay Coprésidente, Région du Grand Toronto
Amanda Doobay

Biographie à suivre

Shari Mackay Coprésidente, Région du Grand Toronto
Shari Mackay

Shari MacKay is a Staff Sergeant, People Strategy and Performance with the Toronto Police Service. In this role, she has led initiatives including the Competency Framework development, Toronto Police Service Mentorship Program and the rebuilding of the Service’s Core Values. She has a bias for action and is committed to contributing to the modernization of the Toronto Police Service and police agencies across the country.

Shari joined the Toronto Police Service as a front line constable. Since then, she has worked in organized crime, major crime, and other specialized units. She is also worked in Strategic organizational programs such as the Chief’s Internal Organizational Review, the Implementation Mental Health Recommendations lead by Chief Justice Iacobucci, and the development of training programs to enhance officer safety and community engagement.

Shari participated in the 2015 Governor General’s Canadian Leadership Conference (GGCLC) where she was a delegate of Team New Brunswick. She was the co-chair for the GGCLC ‘s 2017 Conference for the Greater Toronto Area and continues to be an active leader with the conference.

Shari is a Civic Action DiverseCity Fellow (2015/2016) and committed to city building and the development of civic leadership across the GTA and Canada.

In 2015, Shari became the Co-Founder of Awesome Eh? Inc. and continues to be committed to mobilizing AWESOME everywhere!

Matt Goodale Coprésident, Nord de l'Ontario
Matt Goodale

Matthew Goodale est né et a grandi à Sudbury, dans le nord de l’Ontario. Il a commencé sa carrière à Toromont CAT il y a 20 ans, après avoir obtenu un diplôme du programme de génie mécanique et gestion de l’Université McMaster. Il est chargé des pièces de rechange et du service après-vente en tant que directeur général du support technique auprès des clients de Toromont, distributeur d’équipements lourds Caterpillar dans l’est du Canada et au Nunavut. Lui et sa famille passent l’été au chalet et l’hiver, au studio de danse, sur la patinoire et les pentes de ski. Matt a pris part au voyage d’étude de Terre-Neuve-et-Labrador lors de la Conférence canadienne du Gouverneur général sur le leadership de 2015.

Katherine Burke Coprésidente, Est de l'Ontario
Katherine Burke

Katherine Burke is the Director of Operations of the Investment Review Division at Innovation, Science and Economic Development Canada where she is responsible for the administration of the Investment Canada Act, dealing with the review of foreign investments into Canada on economic and national security grounds.

Since joining the public service, Kate has also worked at the Privy Council Office, Global Affairs and Public Safety Canada, as well as previously working in private practice in fields ranging from commercial transactions to labour and employment law. Kate holds law degrees from Dalhousie University, the London School of Economics and Harvard Law School, as well as a Bachelor of Arts with Honours from Queens University.

Eric Labelle Coprésident, Québec
Eric Labelle

A graduate of HEC Montreal in both Business Administration and Project Management, and holder of a BSc in Computer Network Management, Eric started his career as IT Support Manager at Aéroports de Montréal. He went on to join Bell Canada as Director of Outsourced Call Centers, and carried out several consultation mandates nationally and internationally in this capacity.

In 2006, he moved to France and joined the Webhelp group as International Development Director. As such, his main responsibilities included the implementation and subsequent integration of new subsidiaries worldwide.

Back in Quebec since 2013, Eric started his own consulting company, working with clients such as Nespresso USA, Colorado Group and La Presse Télé on their business strategy, before joining City of Brossard in 2014, as the Innovation Director.

Eric passions are mainly focused on finding new ways to help citizens get more involved within their communities, and get innovative services and interactions from their local government and organizations.

Eric co-chaired the 2017 British Columbia tour of the Governor General’s Canadian Leadership Conference.

Nadine Duguay-Lemay Présidente, Nouveau-Brunswick
Nadine Duguay-Lemay

Nadine Duguay-Lemay est présidente-directrice générale de Dialogue Nouveau-Brunswick depuis février 2018.

Le parcours personnel et professionnel de Nadine Duguay-Lemay se caractérise par son profond engagement communautaire et social et sa volonté de créer une société plus inclusive et tolérante.

Elle est reconnue pour son esprit visionnaire et ses remarquables qualités de leader, de rassembleuse et de stratège. Habile communicatrice, elle peut s’exprimer en français, en anglais et en espagnol.

Nadine Duguay-Lemay a acquis au fil des années un riche bagage d’expériences variées, tant dans les secteurs publics, privés et communautaires. Elle adore partager son expertise en agissant comme mentor au sein de différents programmes dans la communauté.

Après avoir été gestionnaire et responsable du marketing pour la Coopérative laitière Agropur, elle a fondé et dirigé l’Institut de langues Compello, une école de formation linguistique située à Miramichi. Elle a par la suite assumé la direction générale du Centre des arts et de la culture de Dieppe et de l’organisme 21inc. Avant de joindre Dialogue Nouveau-Brunswick, Nadine Duguay-Lemay a occupé le poste de direction marketing à la Banque Nationale.

Nadine Duguay-Lemay a suivi un parcours atypique qui l’a fait naviguer entre l’enseignement des langues, l’entrepreneuriat, la gestion et le développement du leadership.

Elle détient un baccalauréat ès arts de l’Université de Moncton ainsi qu’un certificat en gestion contemporaine. Elle est diplômée du NBCC de Saint Andrews où elle a complété un diplôme en commerce international. Elle détient aussi une attestation professionnelle en commerce international ainsi qu’un diplôme en commerce international du Forum for International Trade Training.

Bénévole infatigable, Nadine a été déléguée puis présidente du comité du Nouveau-Brunswick à la Conférence canadienne du Gouverneur général sur le leadership. Elle est aussi connue pour avoir instigué de nombreux réseaux communautaires, que ce soit Women of Miramichi Entrepreneurial Network, Miramichi Young Professional & Involved Entrepreneurs Network (MYPIE) ou encore Rotary Resurgo, dont elle est toujours membre active.

Jennifer Chiasson Présidente, Nouvelle-Écosse
Jennifer Chiasson

Au cours des vingt dernières années, Jennifer Chiasson a rempli divers rôles en tant que cadre supérieur dans les sphères industrielle et gouvernementale. Elle a une solide expérience en développement des affaires à l’internationale, en politique économique et en élaboration de stratégies. Avant de travailler au Nova Scotia Community College (NSCC), Jennifer a été directrice du Bureau des grands projets et initiatives au gouvernement de la Nouvelle-Écosse, menant une équipe responsable de la coordination des efforts gouvernementaux afin de maximiser les avantages économiques de projets d’envergure. Auparavant, à Entreprises Nouvelle-Écosse inc., elle a été directrice, stratégie d’entreprise chargée de la politique en matière de placement et de commercialisation, gestionnaire, prospection d’investissements et directrice, technologie de l’information et des communications et investissement. C’est ainsi que Jennifer a contribué à l’élaboration de stratégies-clés pour sa province, dont celles concernant le commerce international, la productivité et l’innovation, les industries océaniques et la croissance économique de Halifax.

Aujourd’hui directrice, initiatives stratégiques au NSCC, Jennifer se consacre, à l’échelle du réseau de campus et de centre de formation, à la facilitation du développement stratégique des connaissances visant à appuyer le secteur industriel. La recherche appliquée et l’apprentissage intégré en milieu de travail sont deux des atouts du Collège déployés dans ce sens. Jennifer doit aussi, dans le cadre de ses fonctions, se pencher notamment sur l’engagement de l’industrie dans la Stratégie nationale de construction navale, le Centre for Ocean Ventures and Entrepreneurship (COVE) et l’Initiative des supergrappes d’innovation .

Jennifer détient un baccalauréat de l’Université du Cap Breton et un diplôme en planification et mise en œuvre stratégique de l’Université Queen’s. Elle fait du bénévolat dans sa communauté et est fière de siéger au conseil d’administration de Jeunes entreprises Nouvelle-Écosse et prendre par à la Conférence canadienne du Gouverneur général sur le leadership comme présidente régionale.

Anna Marenick Coprésidente, Nouvelle-Écosse
Anna Marenick

Anna Marenick is a dynamic leader with extensive experience in organizational leadership, change management, and community-building. Holding an MBA from Saint Mary’s University in Halifax, Anna has excelled in progressively senior roles in organizational change, community relations, strategy implementation, human resources and recruiting.

A strong community builder, Anna sits on the Board of Directors for Techsploration and the Nova Scotia Community College Foundation, as well as on a task force on Growing and Nurturing the Skilled Workforce with the Halifax Chamber of Commerce.

Anna has a genuine love of teaching and coaching and has taught at Nova Scotia Community College and Saint Mary’s University. Anna was a participant in the 2017 Governor General’s Canadian Leadership Conference (GGCLC) and is delighted to co-chair the Nova Scotia study tour in 2020.

David MacKenzie Président, Île-du-Prince-Édouard
David MacKenzie

David MacKenzie est directeur général du Red Shores Racetrack and Casino à Charlottetown, à l’Île-du-Prince-Édouard, une filiale d’Atlantic Lottery. David a auparavant occupé des postes de direction dans les secteurs privé, des OSBL et public. Il a été président régional, Î.-P.-É. à Saltwire Network, président de MacKenzie Zver Consulting, sous-ministre du Tourisme, des Parcs et de la Culture de l’Île-du-Prince-Édouard, chef de la direction du Centre des arts de la Confédération, président-directeur général de PEI 2014 Inc., directeur général de la Capital Commission of Prince Edward Island et associé de Landfest Inc., une entreprise de promotion immobilière privée.

David agit actuellement en tant que bénévole auprès de la CCGGL et fait partie de l’équipe de la campagne de financement de la Fondation de l’Hôpital Queen Elizabeth et du conseil d’administration de Junior Achievement PEI. Il est également membre honoraire de la chambre de commerce du Grand Charlottetown.

David a été coprésident du groupe d’étude du Québec lors de la Conférence canadienne du Gouverneur général sur le leadership 2004. Au cours de l’édition 2008 de la Conférence, il a rempli le rôle de président régional pour sa province. Depuis, il a siégé sur plusieurs comités régionaux de l’Île-du-Prince-Édouard.

Victoria Belbin Présidente, Terre-Neuve-et-Labrador
Victoria Belbin

Planificatrice stratégique, facilitatrice et communicatrice chevronnée, Victoria Belbin s’est bâti une solide réputation en tant que leader efficace et charismatique. Elle a, au fil de sa carrière, transformé avec succès des associations et autres organisations en facteurs principaux de la mise en place de politiques en représentant adhérents, entreprises, industries et consommateurs.

Présidente-directrice générale de l’Atlantic Canada Aerospace and Defence Association, Mme Belbin siège aussi au conseil de deux sociétés d’État provinciales et fait du bénévolat auprès d’associations, d’entreprises sociales et d’œuvres de bienfaisance néoécossaises.

Connue pour la grande expérience en création de processus de gouvernance stables qu’elle a engrangée en travaillant au sein de conseils d’administration et auprès d’équipes d’employés bénévoles ainsi qu’en réunissant des intervenants divers, Mme Belbin promeut l’établissement de relations fortes qui favorisent la planification pragmatique nécessaire pour répondre aux besoins du secteur et de la communauté.

Détentrice d’une maîtrise en océanographie de l’Université Memorial à Terre-Neuve, Mme Belbin a obtenu le titre de IAS.A attribué par l’Institut des administrateurs de sociétés et suit de près l’évolution des systèmes de gouvernance.

Vikki Quocksister Coprésidente, Yukon
Vikki Quocksister

Vikki is the President of the Yukon Federation of Labour. Her many years as a Union Executive member and activist have strengthened her opinions and resolve with many years of experience in organising and facilitating human rights and labour training classes. She realized if she wanted to see change happen in anything, she would have to step up and take the challenge.

Vikki believes that a person should never quit learning and upgrading any skills. Occasionally taking a variety of courses at Yukon College herself such as Psychology, Accounting, German and French keeps her interest in learning different skills high. She understands and wholly believes in the benefits of lifelong learning, a belief that led her to apply for and gain entry to the 2015 Governor General’s Canadian Leadership Conference. Networking with Canada’s future leadership from all occupations was an experience she will always use and treasure in her work and home life.

Having been a musician in some local performance groups, Vikki used her stage experience to volunteer with organising the Variety Performance Stage inside the Sourdough Rendezvous Winter Festival Tent. She believes in volunteering for many social awareness groups, including the Yukon Anti-Poverty Coalition.

Mark Cliffe-Phillips Coprésident, Territoires du Nord-Ouest
Mark Cliffe-Phillips

Mark is currently the Executive Director of the Mackenzie Valley Environmental Impact Review Board (MVEIRB) in Yellowknife, which is an independent administrative tribunal responsible for the environmental impact assessment process in the Northwest Territories. Prior to joining MVEIRB, he was the Executive Director of the We’keezhii Land and Water Board in Yellowknife from 2010 to 2014, which provides regulatory permits to Canada’s largest diamond mines.

He first moved to the Northwest Territories in 2002 where he worked as a teacher on a fur trapping program for youth at risk in Fort Good Hope, prior to joining the Sahtu Land and Water Board as a Water Technician in 2003. His educational background is in Physical Geography at both the undergraduate and graduate level.

Mark is an alumnus of the 2015 Governor General’s Canadian Leadership Conference and Co-Chaired the Northwest Territories Regional Committee in 2017.

Yvonne Nakimayak Coprésidente, Territoires du Nord-Ouest
Yvonne Nakimayak

Yvonne is a proud Sahtu Dene woman who lives in Yellowknife. Her current position is as Regional Director of operations in Northwest Territories Government.

Prior to this she worked in various roles, including sport and recreation, to build capacity for local governments and communities. Her newest leadership challenge is an appointment to the Mackenzie Valley Environmental Impact Review Board in 2014. Yvonne is an avid outdoors person and volunteer. She loves coaching traditional Inuit and Dene games or soccer. She has a diploma in Recreation Leadership and completed the Government of NWT Executive Leadership Development Program in 2011.

Yvonne is an alumnus of the 2015 Governor General’s Canadian Leadership Conference and Co-Chaired the Northwest Territories Regional Committee in 2017.

Kilikvak Kabloona Présidente, Nunavut
Kilikvak Kabloona

Karen Kilikvak Kabloona est chef de la direction au sein de Nunavut Tunngavik Inc. Elle met son discernement et son sens du leadership au profit d’une société inuite présentant une excellente qualité de vie.

Auparavant, Karen a occupé le poste de sous-ministre adjointe, Qualité de la vie, au gouvernement du Nunavut. Son poste a été créé pour répondre à la situation de crise due à l’important taux de suicide sur le territoire. Karen a pu, dans le cadre de ses fonctions, rétablir diverses relations nécessaires à des efforts concertés et rendre possible la création et le financement d’un plan d’action quinquennal. Elle travaille au gouvernement du Nunavut depuis 2004 et a notamment œuvré en tant que conseillère politique de deux membres du Cabinet et de deux premiers ministres.

Karen est née et a grandi à Baker Lake, dans ce qu’on appelait à l’époque les Territoires du Nord-Ouest. Elle détient un diplôme de l’Université Thompson Rivers et un baccalauréat en commerce de l’Université de Calgary. Elle est un des membres fondateurs du Qanak Collective. Karen adore chasser, faire du ski de fond et cuisiner des plats réconfortants à base de phoque, de morse, de baleine et de caribou.

Karen Flaherty Coprésidente, Nunavut
Karen Flaherty

Biographie à suivre